Експерименти у настави физике

У школској 2018/2019 години, на часовима физике ученици су имали прилике да мало више „експериментишу“

Тешко је објаснити значај екперимената у настави физике у пар редова.

Они су ту да нам приближе појмове,  физичке величине и појаве у природи, ту су  да нам остану урезани у сећање мало  дужи временски период од тек написаних слова у свесци.. формула и дефиниција.

На крају, они су ту да мени,  наставнику физике, помогну да нађем пут до срца ученика, да покушам да им оставим у сећању макар неко слово Ф од физике.

Има ли лепшег осећаја у току предавања од онога када ученици  који су са страхом ишчекивали часове физике, кажу како им је физика занимљива.

Свака појава у природи може се описати помоћу „посуде“, чаше, салвете, свеће, балона… Нису нам потребни изговори јер се уз мало појављују и осмеси на лицима наших ученика.

Тако смо ми протекле школске године описивали равнотежу са кашиком, виљушком и шибицом.

Доказали смо да тела од истог материјала могу или потонути или плутати, зависи од облика тела.

Показали смо да се густина воде повећава додавањем соли, као и да тела која имају исту густину као вода лебде.

Прича се да су часови експерименталних вежби били толико занимљиви да смо увек имали посматрача, два, са стране.

Цео цекст