За период од 01.08.2020. до 31.08.2024.год.
С А Д Р Ж А Ј
Основе за израду развојног плана | 3 | |
Лична карта школе | 3 | |
Историјат школе | 3 | |
Анализа стања | 4 | |
Мисија | 8 | |
Визија | 8 | |
Резултати самовредновања | 8 | |
Приоритети у остваривању образовно-васпитног рада | 10 | |
Мере унапређивања образовно-васпитног рада на основу анализе резултата ученика на завршном испиту | 16 | |
Мере за унапређивање доступности одговарајућих облика подршке и разумних прилагођавања и квалитета образовања и васпитања за децу и ученике којима је потребна додатна подршка | 19 | |
Друге мере усмерене на достизање циљева образовања и васпитања који превазилазе садржаје појединих наставних предмета | 21 | |
План припреме за завршни испит | 23 | |
План укључења школе у развојне пројекте | 24 | |
План стручног усавршавања наставника, стручних сарадника и директора | 25 | |
Мере за увођење иновативних метода наставе, учења и оцењивања ученика | 26 | |
План напредовања и стицања звања наставника и стручних сарадника | 27 | |
План сарадње и умрежавање са другим школама и установама | 29 | |
Мерила за праћење оставривања развојног плана | 30 | |
Активности на праћењу остваривања развојног плана школе | 32 | |
1.Основе за израду развојног плана школе
Закон основама образовања и васпитања („Сл. Гласник РС“, бр, 55/2013, 88/2017, 27/2018, 10/2019)
Закон о основном образовању и васпитању („Сл. Гласник РС “,бр.55/2013, 101/2017, 27/2018, 10/2019)
Приручник за развојно планирање
Стандарди квалитета рада установе
Резултати самовредновања рада школе
2. Лична карта школе
2.1. Историјат школе
До 1945.год. Милетић је био насељен Немцима са пар српских породица.
Када је наша земља ослобођена, Немачкa војскa je напустилa Српски Милетић, а заједно са њима је отишло и становништво које је ту живело. У то време је пусто село насељено нашим људима из пасивних крајева (Кална , Црна Трава ,Леце, Гајтан…).Тада је Српски Милетић имао око 1200 ученика.
Од брања камилице опремљена је школска радионица целокупним алатом за обраду дрвета и алатом за обраду метала. Примљен је и столар, па су се приређивале продајне изложбе од направљених предмета, а новац је служио за помоћ сиромашним ученицима за одласке на екскурзиjу или летовања,
формирана је такође фото-лабораторија. Од сопствених прихода озвучене су неке учионице и купљен је први ТВ апарат у селу.
1967. године школа је пресељена у новосаграђену зграду, где је организована кабинетска настава. Поједини учитељи су се специјализовали за рад са само једним разредом. Да се не би носила наставна-очигледна средства из учионице у учионицу сваки разред је имао своју учионицу опремљену потребним прибором и наставним средствима. Настава домаћинства одвијала се тако што је претежно практично-спремана зимница за школску кухињу користећи плодове из школске баште у којој је сваки разред био задужен за узгој једне до две врсте поврћа.
Успешно су радиле разне секције: рецитаторска, драмска, литерарна, фото секција, пољопривредна као и многе друге. Ловачка секција је била укључена у рад ловачког друштва па су учествовали у лову на живе дивље зечеве које су откупљивали Италијани, а школа је опет добијала профит у виду помоћи за сиромашне ученике.
Од свих секција највише успеха је имала драмска секција просветних радника, јер су их припремали познати сомборски редитељи и глумци као нпр. Школа је освојила и прво место у оквиру Сомборског среза. Добијала је и награде ,као и појединачне понуде да пређу у Сомборско позориште.
Подмладак Црвеног крста је такође био врло активан и бринуо је о старима, усамљенима, као и болеснима .
У периоду од 2000. до 2020.године школа је добијала другачији и лепши изглед. Урађен је кров на школској згради, у дворишту школе преурећен стан домара , а у другом делу зграде усељена сеоска библиотека. Након тога урађена је ПВЦ-столарија, поткровље адаптирано и преуређено у канцеларије и комплетно промењен намештај за све учионице и канцеларије, у већини учионица постављен видео бим, телевизор, компјутер, беле табле, паметна табла. У фискултурној сали реновиран је санитарни чвор, направљена летња учионица, сеоска библиотека исељена и тај део реновиран за продужени боравак, у подруму школе један део преуређен у архиву.
Године су пролазиле времена су се све више мењала , као и наша школа , неке ствари су остале исте (попут секција) , а многе су годинама полако ишчезавале и на крају нестале . Данас школа броји 170 ученика , деценијска миграција становништва ,мањи број деце у породици , тешка материјална ситуација је и код нас донела ,,белу кугу,,. У школи данас обележавамо следеће празнике: ,,Дан школе , Свети Сава -школска слава , обележава се ,,Дечија недеља,,.Манифестација наше школе ,,Хајде да се дружимо,,.
Желимо да идемо у корак с временом и да се поносимо нашом школом , нашим ученицима , а наравно да будемо поносни и ми , нашим радом , као и резултатима нашег рада.
2.2.Анализа стања
Ученици
Бројно стање ученика на крају школске 2019/20. године:
Разред | Број одељења | Број ученика |
1. | 1 | 16 |
2. | 1 | 15 |
3. | 1 | 23 |
4. | 1 | 23 |
5. | 1 | 26 |
6. | 2 | 27 |
7. | 2 | 29 |
8. | 2 | 32 |
Укупно | 11 | 191 |
Наставни кадар
Кадровска структура разредне наставе је стручно заступљена у потпуности и омогућава реализацију образовно-васпитног рада и потребе школе према нормативима. Кадровска структура предметне наставе је 90 % стручно заступљена. 53% наставника ради у две или три школе. У школи је укупно 25 запослених. 23 запослених има високу стручну спрему или завршене мастер академске студије, 2 запослених има завршену вишу школу.
Просторни услови рада:
Продужени боравак се реализује у једној просторији.
Учионица је подељена на два дела. У једном делу налазе се наставни материјали и намештај : столице, клупе,табла, разни постери на зидовима који прате наставни план и програм продуженог боравка, тако да су услови за израду домаћих задатака, вежбање и даље учење у потпуности задовољени.
Други део учионице је скромно опремљен и има: компјутер,играчке, друштвене игре тако да време предвиђено за одмор деца могу користити на најбољи могући начин.Хигијена је на високом нивоу.
Настава информатике изводи се у једној учионици- информатичка учионица- дигитална учионица. Рачунари су умрежени, а настава се изводи по принципу један рачунар-један ученик.
Интернет се користи у овом кабинету.
Школа располаже са једном фискултурном салом. Сала задовољава услове погодне за гимнастику и елементарне игре са и без лопте. Тренутно смо у изналажењу могућности за боље опремање сале јер тежимо да деци омогућимо бољи физички развој и здравствени живот.
Терен је обележен и предвиђен за тимске спортове.Терен је бетонски и налази се у школском дворишту.
Библиотека ОШ„Коста Стаменковић“ смештена је на првом спрату школске зграде. Библиотека располаже са уписаних књига у књизи инвентара.
Задовољава потребе како ученика тако и учитељског и наставног кадра који ради у нашој школи, а све у интересу бољег извођења наставе.
Ђачка кухиња се налази у приземљу зграде и веома успешно ради. Велики број ученика користи услуге кухиње, тако да се свакодневно припрема више врста ужина у потребном броју.
Санитарна инспекција редовно контролише исправност рада кухиње, узимајући узорке хране, брисеве радних површина, посуђа и руку куварице.
Разгласна станица
Опремљена разгласна станица омогућује чујност само у већем делу школског дворишта.
Наставничка канцеларија-зборница
Зборница се налази на горњем спрату.Опремљена је рачунаром, штампачем, интернетом, потребним намештајем, телевизороми апаратом за воду.
Остале канцеларије : канцеларије педагога, специјалног педагога, директора , секретара и рачуноводства се такође налазе на горњем спрату тако да су сви једни другима у близини, што доприноси бољој комуникацији и унапређењу рада, а опет у корист деце. Школа има у свом поседу просторију за помоћне раднике, котларницу, просторију архиве, фотокопир апарат се налази у библиотеци.
У овом тренутку школа располаже са:
- школским двориштем које у већем делу има равне зелене површине, али и доста бетонских површина. У школском дворишту се налази летња учионица, фонтана, а иза школске зграде кошаркашки терен за извођење наставе физичког васпитања., паркнг за аутомобиле,стазе, тротоари. У дворишту је засађено зимзелено дрвећеи друге саднице ниског раста, као и неке трајније.Двориште има клупе које деци користе за време одмора, а канте за смеће су поред сваке клупе тако да се васпитни рад спроводи и у школском дворишту чувајући своју животну средину.
Опрема
Простор за наставу и остале активности ученика је функционалан. У великом делу школе простор и опрема су у добром стању. Школа располаже са недовољним бројем савремених наставних средстава рачунара, према нормативу опремљености школа. Имамо 2 штампача, 2 видео бима и неколико графоскопа.
Према исказаним потребама, на основу предлога Стручних актива , током школске године извршиће се набавка нових наставних средстава. Динамика набавке биће усклађена са средствима која се буду добијала из различитих извора.
Финансирање
Школа се финансира делом из Буџета Републике Србије (лични дохоци запослених), а материјалне трошкове сноси Локална самоуправа и из сопствених средстава.
Снаге
Традиција и углед школе.
Добра сарадња ученика и наставног особља.
Отвореност за све ученике.
Развијена сарадња са локалном самоуправом.
Добри међуљудски односи у колективу.
Ентузијазам учитеља и наставника.
Креативност запослених.
Отвореност наставника за стручно усавршавање и прихватање савремених метода рада.
Отвореност наставника за сарадњу са родитељима.
Савесно обављање радних обавеза и задатака.
Добри хигијенски услови.
Слабости
Неадекватна опремљеност појединих кабинета.
Постигнућа на завршном испиту.
Недовољна корелација између наставних предмета.
Недовољна укљученост волонтера у активности школе.
Недовољна примена техника активног учења.
Недовољно развијено хоризонтално стручно усавршавање наставника
Шансе
Увођење нових метода рада којима би се унапредило функционално знање.
Боља сарадња са другим школама.
Боља сарадња свих заинтересованих страна у процесу образовања.
Учешће у пројектима.
Побољшање материјалних услова.
Спремност да се успеси стимулишу наградама.
Спремност да се унапреди вредновања рада.
Смањење обима наставних садржаја.
Оптимално коришћење људских ресурса.
3.Мисија Мисија наше школе је да будемо пионири нове и модерне школе која ће нове генерације заинтересовати и мотивисати да усвајају фунционална знања, оспособљавају се за самостално учење и искористе своје потенцијале захваљујући нашој отворености и флексибилности за промене. |
4.Визија У будућности школу видимо као школу која омогућава индивидуални развој свих њених чланова кроз савремену наставу. Желимо наставу прилагођену сваком ученику, да би ученик стекао трајна и примењива знања, да би научио да се самообразује и да би постао активан члан савременог друштва. |
5.Резултати самовредновања
Током протеклих година тим за самовредновање вредновао је све кључне области рада школе. На основу тих анализа и утврђених слабостиу наредном периоду бавићемо се унапређивањем следећих области: Настава и учење, Образовна постигнућа ученика, Подршка ученицима .
Настава и учење
- Мањи број наставника показује ученицима како да себи постављају циљеве у учењу.
- Мањи број наставника прилагођава наставни материјал индивидуалним карактеристикама ученика (наставни листићи, задаци по нивоима, штампани материјал…).
- Недовољан број ученика је у ситуацији да међусобно процењује тачност решења (нису у позицији да самостално анализирају начин решавања задатог).
- Недовољно ефикасно се проверава да ли су постигнути циљеви часа.
- Наставници не уче ученике у довољној мери како да процењују свој напредак, тј. како да утврде критеријуме успешности у учењу.
Образовна постигнућа ученика
- Извештај о резултатима завршног испита на крају протекле четири школске године показује да су ученици наше школе остварили следеће нивое постигнућа:
СРПСКИ ЈЕЗИК | Очекивани ниво постигнућа ® | ОСНОВНИ НИВО | СРЕДЊИ НИВО | НАПРЕДНИ НИВО |
80% | 50% | 20% | ||
Остварени ниво постигнућа ® | 2016/2017 | 73% | 39% | 18% |
2017/2018 | 94% | 72% | 22% | |
2018/2019 | 55% | 9% | 5% | |
2019/2020 | 97% | 50% | 13% |
МАТЕМАТИКА | Очекивани ниво постигнућа ® | ОСНОВНИ НИВО | СРЕДЊИ НИВО | НАПРЕДНИ НИВО |
80% | 50% | 20% | ||
Остварени ниво постигнућа ® | 2016/2017 | 64% | 21% | 3% |
2017/2018 | 78% | 22% | 6% | |
2018/2019 | 41% | 5% | 5% | |
2019/2020 | 97% | 59% | 28% |
У табелама је приказан проценат ученика који решавају задатке са основног, средњег и напредног нивоа. Само у поцледњој години задовољен је очекивани ниво постугнућа.
- Резултати на завршном испиту школске 2016/17. године показују да није остварен основни ниво образовних стандарда.
- Резултати на завршном испиту школске 2017/18 године показују да је остварен основни, средњи и напредни ниво образовних стандарда из наставног предмета српски језик, али не и из математике.
- Резултати на завршном испиту школске 2018/19.године показују да није остварен основни , средњи и напредни ниво образовних стандарда.
- Резултати ученика на завршном испиту школске 2019/20. године показују да је школа остварила резултате на нивоу просека Републике из наставног предмета српски језик и из математике.
Подршка ученицима
- Неопходно је посветити већу пажњу програмима/активностима за развијање социјалних вештина
- У школи се не остварују компензаторни програми за подршку учењу за ученике из осетљивих група.
6.Приоритети у остваривању образовно-васпитног рада |
Утврђивање приоритета засновано је и на чињеници да је основна делатност школе образовање и васпитање ученика. Приоритетне области развоја школе у наредне четири године су:
Настава и учење
Образовна постигнућа ученика
ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА
Осим ових области издвајају се и елементи из других области. Препоруке за даљи рад изведене из уочених слабости у процесу самовредновања рада школе чине основ за следеће активности:
- Планирање развоја школе – постављање циљева развоја и одређивање активности којима ће се циљеви постићи,
- Огранизовање – одређивање носиоца активности ради постизања циљева,
- Вођење развојног процеса – усмеравање носиоца активности и њихово мотивисање,
- Мерење резултата – на основу постављених стандарда или очекиваних исхода (промена).
Развојни циљ 1 | УНАПРЕЂИВАЊЕ СТРУЧНИХ КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА |
Задатак 1.1. | Стручно усавршавање наставника у области поучавања и учења и области јачања професионалних компетенција наставника |
АКТИВНОСТИ | НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ | ВРЕМЕНСКИ ПЛАН | НАЧИН ЕВАЛУАЦИЈЕ |
Израда Личног плана професионалног развоја | наставници стручни сарадници директор | септембар 2020. г (на пет година) | израђени Лични планови професионалног развоја |
Групно и индивидуално укључивање наставника у семинаре | наставници стручна служба диртектор | Групно према плану стручног усавршавања за 2021. 2022. 2023. 2024. | – евиденција о стручном усавршавању наставника – сертификати о похађању семинара – план стручног усавршавања |
Примена стечених знања у настави | Наставници | Први пут у полугодишту када је похађан семинар и надаље континуирано | -Припрема за час -Протокол о праћењу часа |
Преношење стечених знања | Наставници и стручна служба | У полугодишту када је похађан семинар | -угледни час – припрема за час и протокол о праћењу часа -предавање – записник са састанка -радионице са ученицима – извештаји, материјали, продукти рада |
АКТИВНОСТИ НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ ВРЕМЕНСКИ ПЛАН НАЧИН ЕВАЛУАЦИЈЕ Упознавање наставника са резултатима самовредновања област „Образовна постигнућа ученика“ и са захтевима из стандарда квалитета рада установе стручна служба почетак шк. год. 2015. 2016. 2017. 2018. записник са седнице НВ Анализа на стручним већима: а) резултати тестирања ученика 4. разреда б) анализа пробних композитних завршних тестова ц) анализа завршних испита д) планирање начина унапређивања рада у настави е) израда заједничких писмених провера знања Учитељи, предметни наставници (у сарадњи са стручном службом) први квартал 2015. 2016. 2017. 2018. записници са састанака стручних већа Провера остварености образовних стандарда за предмет наставници стручна служба најмање 4 пута годишње, 2014/ 15 2015/ 16 2016/ 17 2017/18 материјали за проверу остварености задатака и стандарда (достављају се стручној служби) Статистички прикази након сваке провере (доставља се стручној служби) Израда плана припреме за завршни испит наставници крај септембра текуће школске године планови наставника Полугодишњи тестови предметни наставници децембар, мај резултати тестова Организација диференциране припремне наставе наставници српског језика, математике септембар-мај извештај и план припремне наставе | Наставници и стручна служба | Континуирана допуна | портфолио |
Праћење ефеката примене иновативних метода наставе | Педагог и председници Разредних већа и Стручних већа | Август 2021. 2022. 2023. 2024. | упитници, тестови знања, -документација о праћењу наставе |
Развојни циљ 2 | УНАПРЕЂИВАЊЕ КВАЛИТЕТА НАСТАВЕ И НИВОА ОБРАЗОВНИХ ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА |
Задатак 2.1. | Унапређивања образовно-васпитног рада на основу анализе резултата ученика на завршном испиту |
АКТИВНОСТИ | НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ | ВРЕМЕНСКИ ПЛАН | НАЧИН ЕВАЛУАЦИЈЕ |
Упознавање наставника са резултатима самовредновања област „Образовна постигнућа ученика“ и са захтевима из стандарда квалитета рада установе | стручна служба | почетак шк. год. 2020. 2021. 2022. 2023. | записник са седнице НВ |
Анализа на стручним већима: а) резултати тестирања ученика 4. разреда б) анализа пробних композитних завршних тестова ц) анализа завршних испита д) планирање начина унапређивања рада у настави е) израда заједничких писмених провера знања | Учитељи, предметни наставници (у сарадњи са стручном службом) | први квартал 2020. 2021. 2022. 2023. | записници са састанака стручних већа |
Провера остварености образовних стандарда за предмет | наставници стручна служба | најмање 4 пута годишње, 2021. 2022. 2023. 2024. | материјали за проверу остварености задатака и стандарда (достављају се стручној служби) Статистички прикази након сваке провере (доставља се стручној служби) |
Израда плана припреме за завршни испит | наставници | крај септембра текуће школске године | планови наставника |
Полугодишњи тестови | предметни наставници | децембар, мај | резултати тестова |
Организација диференциране припремне наставе | наставници српског језика, математике | септембар-мај | извештај и план припремне наставе |
Задатак 2.2. | Повећање степена корелације међу наставним предметима |
АКТИВНОСТИ | НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ | ВРЕМЕНСКИ ПЛАН | НАЧИН ЕВАЛУАЦИЈЕ |
Постављање оперативних планова на заједнички линк | наставници и учитељи | Август 2020. 2021. 2022. 2023. | Извештаји о сачињеној корелацији |
Рад на усклађивању наставних тема међу предметима | сви наставници и учитељи | Август 2020. 2021. 2022. 2023. | извештај о урађеним корелацијама |
Тимска настава – сарадња два наставника на једној наставној јединици | наставници | током године | припрема за наставну јединицу, извештај |
Задатак 2.3. | Већи обим диференцијације наставних садржаја |
АКТИВНОСТИ | НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ | ВРЕМЕНСКИ ПЛАН | НАЧИН ЕВАЛУАЦИЈЕ |
Иницијални тестови | сви наставници и учитељи | почетак септембра | анализа иницијалног теста |
Обука наставног кадра – семинари везани за диференцијацију | Просветни саветник, реализатори семинара | новембар | извештај са одржаних семинара |
Посета часова ради праћења | стручна служба, директор | током године | извештај о педагошко-инструктивном раду |
Задатак 2.4 | Унапређивање додатне подршке ученицима у настави |
АКТИВНОСТИ | НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ | ВРЕМЕНСКИ ПЛАН | НАЧИН ЕВАЛУАЦИЈЕ |
Идентификовање ученика којима је потребна додатна подршка | наставници стручна служба | први квартал 2020. 2021. 2022. 2023.. | записници са састанака ИО тима записници са седница ОВ и НВ, иницијални тестови, психолошки тестови |
Израда ИОП 1, 2 и 3. | ИОП тимови | тромесечно | ИОП-ови |
Сарадња са Интерресорном комисијом, ОИСШ „Вук Караџић“-Сомбор | Стручна служба ИОП тим | континуирано | Документација за Интерресорну комисију Записници ИОП тимова |
Предлог мера након анализе успеха | наставни кадар и стручна служба | на крају првог квартала и полугодишта | Извештај о ефектима предузетих мера на крају трећег квартала |
Транзициони план – сарадња између наставника и учитеља на преласку у 5 разред | стручна служба | август, септембар | Транзициони план, извештаји са састанака одељенског већа |
Помоћ деци из осетљивих група | Учитељи, наставници, стручна служба | континуирано | Пролазност разреда, извештаји о реализованим активностима |
Израдакомпензаторних програма за ученике из осетљивих група | стручна служба | Август 2020/ 21 | Програми |
Радионице “Учење учења” за децу, наставнике и родитеље | учитељи и стручна служба | једном у полугодишту | Извештаји, евалуације, анкете задовољство родитеља |
Обавештавања родитеља о (не)похађању и (не)напредовању у оквиру редовне, допунске и додатне наставе | одељењске старешине | континуирано | Извештаји одељењских старешина |
Развојни циљ 3 | УНАПРЕЂИВАЊЕ БЕЗБЕДНОСТИ УЧЕНИКА |
Задатак 3.1. | Унапређивање мера превенције насиља и повећање сарадње међу ученицима, наставницима и родитељима |
АКТИВНОСТИ | НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ | ВРЕМЕНСКИ ПЛАН | НАЧИН ЕВАЛУАЦИЈЕ |
Праћење реализације и ефеката програма заштите | Тим за заштиту ученика | Тромесечно | Записници са састанака Тима за заштиту |
Укључивање родитеља у конципирању и реализацији ваннаставних активности (сарадници или реализатори) | одељ. старешине стручна служба | август | евиденција |
Редефинисање Плана превентивних активности | Тим за заштиту ученика | септембар 2020. 2021. 2022. 2023.. | анкете ученика, родитеља, наставника |
Унапређивање квалитета програма | Актив за развој ШП | на крају школске године | записници са састанака Актива за развој ШП |
Смањивање толеранције на насиље | Директор, стручна служба | континуирано | извештај о самовредновању |
Активност Вршњачког тима | педагог, ученици | током године | извештај, анкете |
Развојни циљ 4 | УНАПРЕЂЕЊЕ САРАДЊЕ СА РОДИТЕЉИМА |
Задатак 4.1. | Едукација и подизање свести о одговорности родитеља |
АКТИВНОСТИ | НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ | ВРЕМЕНСКИ ПЛАН | НАЧИН ЕВАЛУАЦИЈЕ |
Радионице са родитељима | стручна служба | током године | записници и евалуације |
Упознавање Правилника о понашању у школи и Кућног реда, Протокола о поступању у ситуацијама насиља | одељењске старешине | септембар 2020. 2021. 2022. 2023.. | записници са родитељских састанака |
Задатак 4.2. | Укључивање родитеља у живот школе |
АКТИВНОСТИ | НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ | ВРЕМЕНСКИ ПЛАН | НАЧИН ЕВАЛУАЦИЈЕ |
Заједничке активности у оквиру значајних датума | одељењске старешине, родитељи, деца | током године | материјал, фотографије, извештаји |
Израда различитог дидактичког материјала | одељењске старешине, стручна служба, родитељи | 2020. 2021. 2022. 2023.. | материјал и извештаји |
Укључивање у рад тимова | координатори тимова, стручна служба, родитељи | континуирано | извештај рада тима |
Анкетирање родитеља | стручна служба, родитељи | Два пута годишње | анализа и извештај |
7. Мере унапређивања образовно-васпитног рада на основу анализе резултата ученика на завршном испиту
7.1. Област: математика
Циљеви:
- Унапређивање учења и квалитета наставе путем праћења напредовања ученика кроз заједничке, јасне, дефинисане и свима доступне критеријуме оцењивања у сагласностима са стандардима постигнућа
- унапређење учења и постигнућа ученика на завршном тесту
- усвајање трајних и применљивих знања
Задаци:
- Обезбеђивање уједначeног критеријума оцењивања и његове јавне доступности ученицима, родитељима и наставницима кроз упознавање са стандардима образовања
- Реализација школских интерних тестирања ученика и провера школских постигнућа кроз интерно тестирање током године, а по узору на завршни тест и праћење напредовања ученика
- Прилагођавање стицања знања и оцењивања ученицима са тешкоћама у развоју
Време реализације | Активност | Реализатор |
Август | Анализа постигнућа ученика на завршном тесту | Наставници математике |
Август | Израда годишњег плана редовне наставе математике на основу анализе успеха ученика на завршном испиту | Наставници математике |
Август | Израда годишњег плана допунске и додатне наставе математике на основу анализе успеха ученика на завршном испиту | Наставници математике |
Септембар | Реализација иницијалног теста и анализа постигнућа ученика на иницијалном тесту у односу на завршни испит | Наставници математике |
Септембар | Израда плана припремне наставе за ученике 8. разреда | Наставници математике |
Током године | Планирање и реализација оперативних планова наставе математике и припрема за час уз повећање обима обраде и увежбавања садржаја на којима су ученици показали низак ниво постигнућа на завршном испиту – иницијалном тесту | Наставници математике |
Септембар | Израда плана припремне наставе за ученике који раде по ИОП-у | Стручно веће за природне науке, инклузивни тим |
Током године | Реализација и анализа пробних завршних испита у организацији Министарства просвете | Стручно веће за природне науке |
Током године | Реализација и анализа тестова по темама за ученике 8. Разреда у оквиру припремне наставе и појачавање рада на областима у којима су ученици показали низак ниво постигнућа | Стручно веће за природне науке |
Јун | Упоредна анализа резултата ученика на пробним завршним испитима и самом завршном испиту | Стручно веће за природне науке |
Август | Анализа усклађености закључних оцена из математике и постигнутих резултата ученика на завршном испиту | Наставници математике |
Август | Евалуација постигнутих циљева | Стручно веће за природне науке |
7.2. Област: српски језик
Циљеви:
- Унапређивање учења и квалитета наставе путем праћења напредовања ученика кроз заједничке, јасне, дефинисане и свима доступне критеријуме оцењивања у сагласностима са стандардима постигнућа
- унапређење учења и постигнућа ученика на завршном тесту
- усвајање трајних и применљивих знања
Задаци:
- Обезбеђивање уједначeног критеријума оцењивања и његове јавне доступности ученицима, родитељима и наставницима кроз упознавање са стандардима образовања
- Реализација школских интерних тестирања ученика и провера школских постигнућа кроз интерно тестирање током године, а по узору на завршни тест и праћење напредовања ученика
- Прилагођавање стицања знања и оцењивања ученицима са тешкоћама у развоју
Време реализације | Активност | Реализатор |
Август | Анализа постигнућа ученика на завршном тесту | Наставници српског језика |
Август | Израда годишњег плана редовне наставе српског језика на основу анализе успеха ученика на завршном испиту | Наставници српског језика |
Август | Израда годишњег плана допунске и додатне наставе српског језика на основу анализе успеха ученика на завршном испиту | Наставници српског језика |
Септембар | Реализација иницијалног теста и анализа постигнућа ученика на иницијалном тесту у односу на завршни испит | Наставници српског језика |
Септембар | Израда плана припремне наставе за ученике 8. разреда | Наставници српског језика |
Током године | Планирање и реализација оперативних планова наставе српског језика и припрема за час уз повећање обима обраде и увежбавања садржаја на којима су ученици показали низак ниво постигнућа на завршном испиту – иницијалном тесту | Наставници српског језика |
Септембар | Израда плана припремне наставе за ученике који раде по ИОП-у | Стручно веће за друштвене науке, инклузивни тим |
Током године | Реализација и анализа пробних завршних испита у организацији Министарства просвете | Стручно веће за друштвене науке |
Током године | Реализација и анализа тестова по темама за ученике 8. Разреда у оквиру припремне наставе и појачавање рада на областима у којима су ученици показали низак ниво постигнућа | Стручно веће за друштвене науке |
Јун | Упоредна анализа резултата ученика на пробним завршним испитима и самом завршном испиту | Стручно веће за друштвене науке |
Август | Анализа усклађености закључних оцена из српског језика и постигнутих резултата ученика на завршном испиту | Наставници српског језика |
Август | Евалуација постигнутих циљева | Стручно веће за друштвене науке |
8. Мере за унапређивање доступности одговарајућих облика подршке и разумних прилагођавања и квалитета образовања и васпитања за децу и ученике којима је потребна додатна подршка
Време реализације | Активност | Реализатор |
Септембар | Израда плана и програма рада школског Тима за ИО, за текућу школску годину | Чланови Тим за ИО |
Септембар- октобар- новембар | Идентификација ученика из осетљивих група и даровитих ученика | ОС, педагог |
На крају I тромесечја | Формирање мини тимова за ученике којима је потребна додатна подршка | Чланови Тима за ИО, родитељи |
На крају I тромесечја | Израда плана рада за ученике из осетљивих група и за даровите ученике | Педагошки колегијум, Тим за ИО |
У току године | Укључивање ученика којима је потребна додатна подршка у ваннаставне активности, тимове, школске акције и пројекте | Колектив |
У току године | Сарадња са Итерресорном комисијом, другим школама, установама, удружењима и појединцима у циљу унапређења квалитета пружања додатне подршке ученицима | Чланови Тима за ИО |
У току године | Иницирање побољшања приступа школи и у школској згради за ученике и родитеље са физичким тешкоћама | Директор, локална заједница |
Квартално / полугодишње | Праћење, евалуација, ревидирање ИОП-а | Чланови Тима за ИО, Педагошки колегијум |
9. Мере усмерене на достизање циљева образовања и васпитања који превазилазе садржаје појединих наставних предмета
Тим за културне активности прати, усмерава и координира културне делатности у школи. Својом активношћу доприноси остваривању циљева и задатака школе. Низом културних манифестација ученицима се пружа могућност да упознају културне, моралне и етичке вредности и добију прилику да своје знање и умење јавно прикажу.
Циљ:
- успостављање и организација сарадње са породицом и свим чиниоцима друштвене средине ради јединственог деловања на васпитање и културни развој ученика,
- предлагање и унапређивање програма културних и друштвених активности и начина повезивања школе и друштвене средине,
- омогућити утицај друштвене средине (учешће културних и других институција- позоришта, библиотеке, галерије и др.) на остваривање програма образовно-васпитног рада;
- континуирани допринос развијању потреба за културним садржајима и интересовања за активно упознавање културних манифестација;
Задаци:
- обезбедити учешће ученика, наставника и школе као целине у културном и друштвеном животу средине;
- развити позитиван однос према културним вредностима и развити основне појмове о културном окружењу;
- подстицати радозналост ученика, развити љубав према културним остварењима, подстицати, неговати и вредновати самостално креирање културних догађаја;
Време реализације | Активност | Реализатор |
Септембар | Израда Програма културних активности | Тим за културне активности |
Током године | Тематске изложбе ученичких радова у холу школе | Наставник ликовне културе |
Октобар | Активности у обележевању Дечје недеље | Секције на нивоу школе, ОС |
Обележавање месеца књиге | Наставници српског ј. | |
Приредба поводом дана школе | Тим за КА | |
Новембар | Међународни дан толеранције (16.11) | Тим за КА |
Учешће на ликовним конкурсима | Наставник ликовне културе учитељи | |
Децембар | Дан људских права (10.12) | Тим за КА |
Базар ученичких радова | Наставници | |
Јануар | Прослава школске славе Светог Саве | Тим за КА |
Изложба ликовних радова на тему Свети Сава | Наставник ликовне кул., ОС | |
Март | Приредбе поводом Дана жена | ОС |
Светски дан поезије (21.03) | Наставници српског језика, библиотекар | |
Први дан пролећа (21.03.) | Учитељи | |
Обележавање светског дана вода (22.03) | Наставник биологије и геогафије, учитељи | |
Општинско Такмичење рецитатора | Рецитаторска секција, учитељи | |
Април | Фестивал науке | Све секција, библиотекар |
Обележавање дана планете Земље (22.04.) | Наставник биологије и географије | |
Светски дан књиге (23.04.) | Наставници српског језика,библиотекар | |
Јун | Прослава матурске вечери за ученике 8. разреда | Ученички парламент |
Током године | Одласци у позориште, биоскоп,… | ОС |
10. План припреме за завршни испит
Циљ припремне наставе је да пружи помоћ ученицима у савладавњу програма за полагање завршног испита на крају осмог разреда.
Школа ће организовати припрему ученика за полагање завршног испита током другог полугодишта осмог разреда, а десет дана пре полагања испита најмање два часа дневно по предмету. Тим за завршни испит у сарадњи са одељењским старешинама осмака ће направити распоред припремне наставе за ученике што ће бити истакнуто на огласној табли Школе.
План се односи на све предмета који се полажу на завршном испиту, с обзиром на карактер самог испита, док специфичне стратегије припреме креирају и по потреби мењају, предметни наставници матерњег језика , математике , као и групе предмета (историја, географија, биологија, физика и хемија) у сопственим плановима.
Активности | Очекивани исходи | Носиоци | Време реализације | Доказ |
Иницијално тестирање | Процена предходних постигнућа | Пред.наставници | Септембар | Тестови |
Анализа резултата | Предузимање мера након анализе | Пред. Наставник Одељ. старешина | Септембар | Извештај |
Упознавање ученика и родитеља са анализом резултата | Ученици имају сазнање о нивоу знања | Пред.наставници Одељ.старешина | Септембар | Извештај, анализа |
Прилагођавање дневне припреме наставника ученику | Индивидуализација наставе | Пред.наставник | Дневно | Писана припрема |
Израда распореда припреме наставе за ЗИ | -рапоред за друго пол.и након завршетка школске године | Предм.наставници | септембар | Евиденција у ГПШ |
Припремна настава за ЗИ | Виша постигнућа Развијање самопоуздања | Предметни наставници | Од јануара | Евиденција у Дневнику осталих облика |
Информисати родитеље ученика VIII-их разреда о полагању ЗИ | Увид у процедуру ЗИ | Одељенске старешине и педагог | Друго полугодиште | Увид у записнике са родитељских састанака |
Обезбедити збирке тестова | Директор | Према плану МПС | ||
Пробни ЗИ (Симулација ЗИ) и Анализа резултата | Увид у ниво знања Развијање самопоуздања | Предметни наставници | Према плану МПС | евиденција |
Предлог мера за побољшање | Повећан број бодова на ЗИ | Повећан број бодова на ЗИ | Мај – јун | Евиденција у записницима |
Формирати базу података за ученике | База података | Одељенске старешине, ПП служба | Према плану МПС | евиденција |
ПЛАН ПРИПРЕМЕ ЗАВРШНОГ ИСПИТА за ученике који раде по ИОП-у
Активности | Очекивани исходи | Носиоци | Време реализације | Доказ |
Формирање Тима за полагање завршног испита | Унапређење постигнућа ученика | Предметни наставници | Септембар | План активности |
Иницијално тестирање | Процена предходних постигнућа | Предметни наставници | Септембар | Тестови |
Анализа резултата | Предузимање мера након анализе | Предметни наставник. Одељењски старешина | Септембар | Извештај |
Упознавање ученика и родитеља са анализом резултата | Ученици имају сазнање о нивоу знања | Предметни наставници Одељ.старешина | Септембар | Извештај, анализа |
Одређивање стандарда за израду завршног испита | ИОП | Предметни наставник | Септембар | Наставни планови |
Прилагођавање дневне припреме наставника ученику | ИОП, добра организацију часа | Предметни наставник | Дневно | ИОП, Писана припрема |
Израда распореда припреме наставе за ЗИ | Распоред припрема, | Предметни наставници | септембар | Евиденција у ГПШ |
Припремна настава за ЗИ | Виша постигнућа Развијање самопоуздања | Предметни наставници | Од јануара | Евиденција у Дневнику осталих облика |
Информисати родитеље ученика VIII-их разреда о полагању ЗИ | Увид у процедуру ЗИ | Одељенске старешине и педагог | Друго полугодиште | Увид у записнике са родитељских састанака |
Састављење тестова за полагање ЗИ на основу плани на почетку године | Тест усаглашен са планираним циљевима | Предметни наставници-Тим | Друго полугодиште према плану МПС | Тестови |
Одређивање пратиоца у циљу пружања подршке и подстицаја за рад | Пружена додатна подршка | Стручно лице | Друго полугодиште Према плану МПС | Записник са завршног испита |
Израда пробног ЗИ (Симулација ЗИ) и Анализа резултата | Увид у ниво знања, Развијање самопоуздања | Предметни наставници | Према плану МПС | Евиденција |
Предлог мера за побољшање | Повећан број бодова на ЗИ | Предметни наставници-Тим | Мај – јун | Евиденција у записницима |
Израда тестова за завршни испит | Тест усаглашен са планираним циљевима | Тим за полагање ЗИ | Према плану МПС | Тест |
Преглед тестова,бодовање и формирање базе података за ученика | База података | Тим за полагање ЗИ | Према плану МПС | Евиденција |
13. План укључивања школе у развојне пројекте
Наша школа пратиће рад институција у циљу укључивања у разне пројекте којим би се унапредио процес образовања и васпитања у оквиру школе.
Национални пројекти обухватају националне приоритете у различитим подручјима развоја узимајући у обзир националну политику у области образовања. Наш циљ је да се, применом конкретних активности у нашој школи, прилагодимо националним потребама и захтевима друштва. Школа ће се укључити у националне пројекте кроз нове образовне програме, едукацију наставника, и имплементацију других потрврђених националних пројеката.
Квалитет наставног процеса биће у складу са законским и стратешким решењима која битно утичу на рад школе, новим образовним програмима, величином и поделом буџета за образовање, националним, економским, социјалним, технолошким и пословним трендовима.
Посебну пажњу усмерићемо на увођење различитих модела програма и активности у једносменској организацији рада, а са циљем пружања додатне образовно-васпитне подршке у учењу и развоју ученика.
Потреба за овим видом знања, умења и навика проистеклих из различитих области које су заступљене у школи јавила се због тога што је потребно учинити школу практичнијом, смисленијом и применљивијом за решавање проблема који се јављају у свакодневном животу. Наиме, за решавање школских и ваншколских задатака и проблема неопходна је примена наученог из разних области.
Модели програма и активности, разврстане према интересовањима ученика, биће реализовани почев од шк.2020/2021.
Процес укључивања школе у пројекте биће праћен кроз извештаје о раду школе. Сви пројекти који ће бити примењивани у нашој школи биће објављивани на сајту школе.
11.План стручног усавршавања наставника, стручних сарадника и директора
У школи функционише Тим за стручно усавршавање, који прати и анализира професионални развој наставника, стручног сарадника и директора школе. Тим је урадио анализу у складу са Стандардима компетенција за професију наставника, а на основу самопроцене сопствених јаких страна и слабости наставника у вези са професионалним компетенцијама.
На основу анализе, потребно је у наредном периоду унапредити области компетенција :
К1 | К2 | К3 | К4 |
код наставника – | код наставника 3 | код наставника 3 | код наставника 2 |
План стручног усавршавања за наредни период :
Садржај | Област усавршавања | Начин реализације | Ниво | Време реализације | Реализатор |
Дигитални алати и занати-разредна настава | П1, К2 | Онлајн, непосредно | основни | 2020./ 2021. | Жолт Коња |
Дигитални алати и занати-предметна настава | П1, К2 | Онлајн, непосредно | основни | 2020./ 2021. | Жолт Коња |
Напредне технологије у настави | П1, К2 | Онлајн, непосредно | основни | 2020./ 2021. | Жолт Коња, Горан Станојевић |
Подршка ученицима у онлајн учењу | П1, К2 | Онлајн, непосредно | основни | 2021./ 2022. | Драгана Пелемиш, Душанка Ђокић |
Безбедност деце на итернету у сарадњи са родитељима | П4, К3 | непосредно | основни | 2021./ 2022. | Педагошко друштво Србије |
( Не )видљиво васпитање-углед,атмосфера и идентитет школе у функцији васпитања ученика | П4, К3 | непосредно | основни | 2022./ 2023. | Удружење за подршку васпитању и образовању ОДСТАР, Шабац |
Васпитни проблеми ученика и како их превазићи | П4, К3 | непосредно | основни | 2022./ 2023. | Друштво учитеља Београда |
Комуникација и изградња социјалних односа између актера образовног процеса | П4, К4 | непосредно | основни | 2023./ 2024. | Друштво учитеља Новог Сада |
Вештина владања собом-асертивна комуникација | П4, К4 | непосредно | основни | 2023./ 2024. | Друштво психолога Србије; Центар за примењену психологију |
План реализације угледних часова (на нивоу школске године):
Стручно веће | Стручно веће | Стручно веће | Стручно веће | |||||
Број планираних огледних /угледних часова | Број наст. | Број часова | Број наст. | Број часова | Број наст. | Број часова | Број наст. | Број часова |
12.Мере за увођење иновативних метода наставе, учења и оцењивања ученика
Појавом и развојем информационо-комуникационих технологија (ИКТ) промењене су околности под којима се развијају друштвене заједнице. Ове промене имају утицај и на образовање па је дигитална писменост уврштена у скуп кључних компетенција савременог човека. Један од главних циљева савремене школе је развој способности проналажења, анализирања и примене информација уз вешто и ефикасно коришћење информационо-комуникационих технологија. Потребе наставника приликом реализације наставних садржаја су се промениле.
Уместо фронталног облика рада потребан је постепени прелаз на сарадничко учење које подржава активну улогу ученика. Појавила се потреба за наставним средством које ће омогућити приказ различитих мултимедијалних садржаја истовремено обезбеђујући динамичност, флексибилност и интерактивност у настави. Један од начина да се у наставу уведе интерактивност, да се додатно мотивишу ученици и да се ангажују сва чула приликом стицања нових знања јесте употреба интерактивне табле.
У оквиру развојног плана за период од наредне четири године, циљ нам је да уведемо коришћење интерактивне табле у наставу. Тим поводом неопходна је и обука наставника за рад на интерактивној табли. Три наставника су прошла обуку, и њихов задатак ће бити да своја знања пренесу на преостали део колектива.
Време реализације | Активност | Реализатори |
Октобар 2020. | Израда програма и његово повезивање са развојним планом школе, самовредновањем рада школе и усклађивање циљева | |
Октобар 2020. | Представљање програма на Наставничком већу, упознавање наставног особља са препорученим семинарима за примену ИТ у настави | Актив за разв. пл., |
Октобар 2020. | Обука учитеља и наставника за коришћење ИТ у настави (Smart Board) | Учитељи |
Новембар Децембар 2020. | Анализа наставног плана и откривање могућности коришћења ИТ за конкретне наставне јединице | Предметни наставници |
Јануар – јун 2021. | Коришћење ИТ у настави (огледни часови) | Предметни наставници |
До краја 2021. | Израда електронске свеске лепих предавања као примера добре праксе у коришћењу ИКТ у настави | Предметни наставници |
Наредне школске године | Директна, учестала употреба ИТ у настави! | Предметни наставници |
13. План напредовања и стицања звања наставника и стручних сарадникa
Наставник, васпитач или стручни сарадник у току професионалног развоја може да напредује стицањем звања: педагошки саветник, самостални педагошки саветник, виши педагошки саветник и високи педагошки саветник. Задатак установе је да континуирано прати професионални развој и обезбеди све услове даљег напредовања.
Активности | Очекивани исходи | Носиоци | Време реализације | Доказ |
Комплетирање портфолиа наставника | Потпуна слика о досадашњем професионалном развоју | Сваки наставник и стручни сарадник | Током школске године | Портфолио |
Сређивање базе података о стручном усавршавању | Професионална спремност људских ресурса | Тим за СУ | Прво полугодиште | База података |
Утврђивање имена наставника и стручног сарадника који имају услов за стицање звања | Подршка професионалном развоју и мотивација за рад | Тим за СУ | Друго полугиште 2017.године 2019. године 2021.године | Формиран списак кандидата |
Упознавање НВ | Јавна подршка чланова НВ за напредовање кандидата | Директор | Након утврђивања испуњености услова | Писмено образложење, записник |
Прикупљање документације | Обезбеђивање доказа за предлог, мотивисање других за напредовање | Тим за СУ, наставник | Након испуњавања услова | Докази о професионалном развоју |
Покретање и спровођење процедуре | Позитивно мишљење Завода о предлогу за избор у звање | Директор | Након прикупљене документације | Послата документација |
Јавно обавештавање кандидата и јавности о стицању звања | Позитивни примери праксе – промоција школе | Директор | Након одобрења | Мишљење Завода о избору и звању |
14.План сарадње и умрежавање са другим школама и установама
Време реализације | Институција са којом се сарађује | Садржај сарадње | Реализатори |
По утврђеној динамици | Амбуланта | Систематски прегледи ученика | Здравствени радници |
По утврђеној динамици | Вакцинација ученика | Здравствени радници | |
По утврђеној динамици | Дом здравља Оџаци | Стручна предавања на одређене теме | Стручњаци из области медицине |
Мај | Лекарски прегледи организовани према листи жеља ученика | Здравствени радници | |
По потреби | МУП | Примена протокола о безбедности ученика | Припадници МУП-а |
Полазак на екскурзије | Припрема за извођење екскурзије | Припадници МУП-а | |
По потреби | Центар за социјални рад Оџаци | Пружање помоћи деци из социјално угрожених породица | Директор, педагог, социјални радник |
По потреби | помоћ породицама са поремећеним породичнимодносима | Директор, педагог, соц. радник | |
Након идентификације ученика | Интерресорна комисија | Пружања помоћи деци и родитељима са посебним потребама | Директор, тим за ИО |
Током године | КУД | Фолклор | Уметнички руководиоци |
Током године | Месна заједница | Акција уређења села | Ученици ОС |
Током године | Акције хуманитарне помоћи | Ученици запослени | |
По календару садње и бербе | Пољопривредна задруга | Акције сађења и бербе воћа | Заинтересовани Ученици |
По потреби | Донација за опремање школе | Директор задруге | |
По утврђеној динамици | ОШ “Коста Стаменковић” С. Милетић | Учешће у манифестацији “Дани С. Милетића” | Тим за КА |
Јануар – мај | Гимназија “Јован Јовановић Змај”, Оџаци | Професионална оријентација | Тим за ПО |
Јануар – мај | Техничка школа, Оџаци | Професионална оријентација | Тим за ПО |
Јануар – мај | Гимназија “Петро Кузмјак”, Руски Крстур | Професионална оријентација | Тим за ПО |
15.Мерила за праћење оставривања развојног плана
КРИТЕРИЈУМ УСПЕШНОСТИ ЗА РАЗВОЈНИ ЦИЉ 1:
УНАПРЕЂИВАЊЕ СТРУЧНИХ КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА
Развојни циљ 1: УНАПРЕЂИВАЊЕ СТРУЧНИХ КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА сматраће се успешно оствареним уколико буду присутни докази о континуираном унапређивању стручних компетенција наставника за наставну област, предмет и методику наставе, за поучавање и учење, за подршку развоју личности ученика и за комуникацију и сарадњу. Неопходно је утврдити да наставници:
- планирају стручно усавршавање
- на основу резултата самовредновања и спољашњег вредновања рада и потреба школе
- на основу анализе квалитета односа у одељењу, мотивације ученика за учење и карактеристика личности ученика
- на основу анализе успешности сарадње са свим партнерима;
- континуирано се стручно усавршавају у области научне дисциплине којој предмет припада, методике наставе и образовне технологије;
- унапређују квалитет свог рада примењујући новостечена знања из области у којима су се усавршавали;
- континуирано унапређују сопствену педагошку праксу на основу анализе ученичких постигнућа;
- унапређују свој рад, користећи знања усавршавањем у области когнитивне, педагошке психологије и савремене дидактике и методика;
- проширују своја знања у области психофизичког, социјалног развоја деце и мотивације;
- активно раде на побољшању свог односа са ученицима;
- развијају педагошке вештине за руковођење одељењем;
- усавршавају се у области сарадње и комуникацијских вештина;
- обучавају се за тимски рад;
- активно раде на побољшању свог односа са свим партнерима у образовно-васпитном раду.
Присуство наведених параметара може се утврдити увидом у израђени Лични план професионалног развоја, евиденцију о стручном усавршавању наставника, сертификате о похађању акредитованих семинара, писане припреме за наставни час, протоколе о посматрању наставног часа, портфолио наставника, анкетирањем наставника.
КРИТЕРИЈУМ УСПЕШНОСТИ ЗА РАЗВОЈНИ ЦИЉ 2:
УНАПРЕЂИВАЊЕ КВАЛИТЕТА НАСТАВЕ И НИВОА ОБРАЗОВНИХ ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
Развојни циљ 2: УНАПРЕЂИВАЊЕ КВАЛИТЕТА НАСТАВЕ И НИВОА ОБРАЗОВНИХ ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА сматраће се успешно оствареним уколико се
- програми наставних предмета међусобно садржајно и временски усклађују у оквиру сваког разреда;
- провером остварености образовних стандарда за појединачне наставне предмете покаже да основни ниво остварује 80% ученика , средњи ниво 50% ученика и напредни ниво 20% ученика;
- мотивишу ученици за остваривање вишег нивоа образовних стандарда;
- организује тимска настава;
- организује диференцирана припремна настава за завршни испит;
- континуирано идентификују ученици којима је потребна додатна подршка у образовању и израђују ИОП-и 1, 2 и 3;
- израђују транзициони планови и компензаторни програми;
Присуство наведених параметара може се утврдити увидом у извештаје о сачињеној корелацији, материјале за проверу остварености задатака и стандарда са статистичким приказима након сваке провере, портфолије ученика, педагошку документацију, припреме за тимску наставу, извештај и план припремне наставе, ИОП-е, решења интерресорне комисије, транзициони план, компензаторни програм
КРИТЕРИЈУМ УСПЕШНОСТИ ЗА РАЗВОЈНИ ЦИЉ 3:
УНАПРЕЂИВАЊЕ БЕЗБЕДНОСТИ УЧЕНИКА
Развојни циљ 3: УНАПРЕЂИВАЊЕ БЕЗБЕДНОСТИ УЧЕНИКАсматраће се успешно оствареним уколико се
- континуирано унапређује квалитет ипрати реализација и ефекти Програма заштите ученика од насиља, злостављања и занемаривања;
- континуирано спроводи план превентивних активности и интервентних активности према указаној потреби;
- континуирано ради на смањивању толеранције на насиље;
- укључују родитељи у конципирање и реализацију ваннаставних активности.
Присуство наведених параметара може се утврдити увидом у записнике са састанака Тима за заштиту, записнике са састанака Актива за развој школског програма, евиденцију сарадње са родитељима, анкете ученика, родитеља и наставника, извештај о самовредновању.
КРИТЕРИЈУМ УСПЕШНОСТИ ЗА РАЗВОЈНИ ЦИЉ 4:
УНАПРЕЂИВАЊЕ САРАДЊЕ СА РОДИТЕЉИМА
Развојни циљ 4: УНАПРЕЂИВАЊЕ САРАДЊЕ СА РОДИТЕЉИМАсматраће се успешно оствареним уколико се
- контуирано ради на едукацији и подизању свести о одговорности родитеља;
- укључују родитељи у живот школе
Присуство наведених параметара може се утврдити увидом у записнике са родитељских састанака, евалуације рада са родитељима, анализе, извештаје, материјале, фотографије…
16.АКТИВНОСТИНА ПРАЋЕЊУ ОСТВАРИВАЊА РАЗВОЈНОГ ПЛАНА ШКОЛЕ:
Праћење остваривања Развојног плана школе вршиће се плански, систематски и континуирано, а одвијаће се кроз:
– састанке Стучног актива за развојно планирање
– седнице Наставничког већа
– праћење постигнућа ученика
– примену тестова, упитника…
– праћење реализације планова и програма
– сарадњу са родитељима
– сарадњу са локалном заједницом
– самоевалуацију сваког члана школског тима
– евалуацију реализације Акционог плана за текућу школску годину
У Српском Милетићу,15.08.2020.године Председник
школског одбора
___________________________