О ОРГАНИЗАЦИЈИ И СИСТЕМАТИЗАЦИЈИ ПОСЛОВА
На основу члана 24. ст. 1 – 4. Закона о раду („Службени гласник РС“, бр. 24/05, 61/05, 54/09, 32/13, 75/14, 13/17-УС и 113/17), чл. 119. став 1. тачка 1) и 126. став 4. тачка 19) Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“, брoj 88/17 и 10/2019 ), чл. 30-32. Закона о запосленима у јавним службама („Службени гласник РС“, брoj 113/17) и Уредбе о Каталогу радних места у јавним службама и другим организацијама у јавном сектору („Службени гласник РС“, бр. 81/17 и 6/18), директор Основне школе „Koста Стаменковић“ у Српском Милетићу , дана 01.09.2022. године донео је
П Р А В И Л Н И К
О ОРГАНИЗАЦИЈИ И СИСТЕМАТИЗАЦИЈИ ПОСЛОВА
ОШ“Коста Стаменковић“
Српски Милетић
- ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 1.
Правилником о организацији и систематизацији послова ОШ“Коста Стаменковић“
Српски Милетић ( у даљем тексту Школа) , утврђују се:
1) организациони делови Послодавца;
2) групе радних места код Послодавца;
3) опис послова;
4) број извршилаца на радним местима;
5) услови за пријем у радни однос;
6) друга питања у вези с пословима
II. ОРГАНИЗАЦИОНИ ДЕЛОВИ ПОСЛОДАВЦА
Члан 2.
Главни организациони део је матична школа
ОШ“Коста Стаменковић“Српски Милетић, Светог Саве 25.
Основна школа нема издвојена одељења.
Члан 3.
Организација рада у Школи уређена је Правилником о унутрашњој организацији рада Школе.
III. OРГАНИЗАЦИЈА И СИСТЕМАТИЗАЦИЈА ПОСЛОВА
1. Групе радних места
Члан 4.
У Школи постоје следеће групе радних места:
1. руководећа радна места;
2. радна места у образовању и васпитању – наставно особље;
3. пратећи и помоћно-технички послови:
1) правни послови,
2) финансијски и рачуноводствени послови,
3) послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите,
4) послови услужних делатности
5) остали послови подршке
1.1. Руководећа радна места
Члан 5.
Руководеће радно место у Школи је радно место директор школе.
1.2. Радна места у образовању и васпитању – наставно особље
Члан 6.
Наставно особље обавља образовно-васпитни рад, односно послове који се односе на образовно-васпитни рад у школи.
Наставно особље, у смислу одредаба Правилника, чине наставници и стручни сарадници.
Члан 7.
Наставник изводи наставу и друге облике образовно-васпитног рада у школи.
Стручни сарадник обавља стручне послове на унапређивању образовно-васпитног рада у школи.
- Пратећи и помоћно-технички послови
- Правни, кадровски и административни послови
Члан 8.
Правне послове обавља:
- секретар школе
1.3.2. Финансијски и рачуноводствени послови
Члан 9.
Финансијске и рачуноводствене послове обавља:
- дипломирани економиста за финансијско – рачуноводствене послове
1.3.3. Послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите
Члан 10.
Послове инвестиционог и техничког одржавања обављају:
- домар/мајстор одржавања
1.3.4. Послови услужних делатности
Члан 11.
Послове услужних делатности обавља:
1) сервирка
1.3.5. Остали послови подршке
Члан 12.
Остале послове подршке обављају:
- чистачице
2. Број извршилаца и опис послова
2.1. Руководећа радна места
Члан 13.
Директор обавља послове руковођења радом и друге послове, у складу са законом, Статутом и Правилником.
Члан 14.
Послове директора обавља 1 извршилац.
Директор:
1) руководи радом, заступа и представља школу;
2) планира и распоређује послове осталих запослене ;
3) даје смернице и прати реализацију вршења послова из надлежности ;
4) доноси опште и појединачне акте за које је законом и другим прописима овлашћен;
5) одлучује о правима, обавезама и одговорностима ученика и запослених;
6) врши наредбодавне функције, прати извршење финансијског плана и плана јавних набавки и израђује предлог буџетских средстава за рад;
7) располаже средствима у складу са законом;
8) спроводи донете одлуке и опште акте;
9) координира рад ;
10) израђује акциони план и спроводи мере и активности на осигурању квалитета и унапређења рада из своје области;
11) планира, организује и контролише рад запослених ;
12) планира и прати стручно усавршавање запослених код Послодавца и спроводи поступак за стицање њихових звања, у складу са законом;
13) сарађује са родитељима, односно другим законским заступницима ученика, запосленима, органима јединице локалне самоуправе, другим установама и удружењима и другим заинтересованим лицима и институцијама;
14) образује стручна тела и тимове, усмерава и усклађује рад стручних органа
15) обавља и друге послове, у складу са законом, Статутом Послодавца и уговором о међусобним правима и обавезама.
2.2. Радна места у образовању и васпитању – наставно особље
Члан 15.
У школи постоје следећа радна места у образовању и васпитању:
1) наставник;
2) стручни сарадник;
Члан 16.
Код Послодавца постоје следећа радна места наставника:
1) наставник разредне наставе;
2) наставник у продуженом боравку;
3) наставник предметне наставе;
Члан 17.
У оквиру радног места наставника разредне наставе постоји:
1) наставник разредне наставе;
Члан 18.
У оквиру радног места наставника предметне наставе постоје:
1) наставник предметне наставе;
2) наставник предметне наставе са одељењским старешинством.
Члан 19.
У школи постоје следећа радна места стручних сарадника:
1) педагог
2) библиотекар
Наставник разредне наставе
Члан 20.
Послове наставника разредне наставе обавља 4 извршиоца.
Наставник разредне наставе:
1) планира, припрема и остварује све облике нaстaве и другe oбликe oбрaзoвнo-вaспитнoг рaдa, у складу са планом и програмом Послодавца;
2) спроводи индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно-васпитним потребама ученика;
3) спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;
4) прилагођава технике учења, дидактички материјал и рад на часу образовно-васпитним потребама ученика;
5) пружа додатну подршку ученицима из осетљивих друштвених група, талентованим ученицима и ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом и учествује у раду тима за додатну подршку ученику и учествује у раду тима за израду ИОП-а;
6) учествуjе у спровођењу испита;
7) обавља послове ментора приправнику;
8) води прописану евиденциjу и педагошку документацију;
9) обавља послове одељењског старешине;
10) учествуjе у раду тимова и органа Послодавца;
11) учествује у изради прописаних докумената Послодавца;
12) ради унапређивања образовно-васпитне праксе сарађује са родитељима, односно старатељима, запосленима код Послодавца и другим заинтересованим лицима и институцијама у локалној заједници;
13) дежура према утврђеном распореду;
14) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
15) стручно се усавршава;
16) обавља и друге послове по налогу директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Наставник у продуженом боравку
Члан 21.
Послове наставника у продуженом боравку обавља 2 извршилаца.
Наставник у продуженом боравку:
1) остварује садржаје образовно-васпитног рада у продуженом боравку;
2) води рачуна о исхрани ученика, стицању радних, хигијенских, културних навика и подстиче ученике на самосталан рад;
3) спроводи индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно-васпитним потребама ученика;
4) планира, припрема и остварује образовно-васпитни рад и активира ученике у слободном времену раднотехничким, производним, хуманитарним, спортским, културно-уметничким, забавним и другим активностима;
5) брине о здрављу ученика и предузима превентивне мере ради очувања здравља ученика, васпитава их и чува;
6) прати развој ученика и резултате у учењу;
7) подстиче ученике на постизање бољих резултата;
8) ради унапређивања образовно-васпитне праксе сарађује са породицама ученика;
9) води одговарајућу евиденцију и педагошку документацију;
10) учествује у раду тимова и органа Послодавца, члан је тима за пружање додатне подршке детету и ученику;
11) дежура према утврђеном распореду;
12) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
13) стручно се усавршава;
14) обавља и друге послове по налогу директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Наставник предметне наставе
Члан 22.
Послове наставника предметне наставе обавља 9,75 извршилаца.
Наставник предметне наставе:
1) планира, припрема и остварује све облике нaстaве и другe oбликe oбрaзoвнo-вaспитнoг рaдa, у складу са планом и програмом Послодавца;
2) остварује индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно-васпитним потребама ученика;
3) остварује активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;
4) пружа додатну подршку ученицима из осетљивих друштвених група, талентованим ученицима и ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом и учествује у раду тима за израду ИОП-а и тима за додатну подршку ученику;
5) ради у испитним комисијама;
6) обавља послове ментора приправнику;
7) води прописану евиденциjу и педагошку документацију;
8) обавља послове одељењског старешине;
9) ради у тимовима и органима Послодавца;
10) учествује у изради прописаних докумената Послодавца;
11) ради унапређивања образовно-васпитне праксе саветује се са родитељима, односно старатељима, запосленима код Послодавца, спољним сарадницма, стручним и другим институцијама;
12) припрема и реализује излете, посете, наставу у природи;
13) дежура према утврђеном распореду;
14) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
15) стручно се усавршава;
16) обавља и друге послове по налогу директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Стручни сарадник – педагог
Члан 23.
Послове стручног сарадника- педагога обавља 1 извршилац.
Стручни сарадник – педагог:
1) доприноси стварању оптималних услова за развој ученика и унапређивању образовно-васпитног рада;
2) учествује у планирању, програмирању, праћењу и вредновању остваривања образовно-васпитног рада;
3) прати, анализира и подстиче целовит развој ученика;
4) пружа подршку и помоћ наставницима у планирању, припремању и реализацији свих видова образовно-васпитног рада;
5) обавља саветодавни рад са ученицима, родитељима, односно старатељима и запосленима код Послодавца;
6) пружа помоћ наставницима на праћењу и подстицању напредовања ученика, прилагођавању образовно-васпитног рада индивидуалним потребама ученика, креирању педагошког профила и индивидуалног образовног плана ученика, обавља саветодавни рад са наставницима на основу добијених резултата процене, пружајући им подршку у раду са ученицима, родитељима, личним пратиоцима/педагошким асистентима, подстиче лични и професионални развој наставника;
7) подстиче професионални развој запослених и организује стручно усавршавање код Послодавца;
8) спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;
9) организује и реализује активности на пружању подршке ученицима ради постизања социјалне, емоционалне и професионалне зрелости;
10) организује упознавање ученика са ефикасним техникама и методама учења;
11) пружа подршку у изради и развијању индивидуалних образовних планова и сарађује са интерресорном комисијом у процени потреба за додатном образовном, здравственом и/или социјалном подршком ученику;
12) ради у стручним тимовима и органима Послодавца;
13) води прописану евиденцију и педагошку документацију;
14) учествује у изради прописаних докумената Послодавца;
15) координира и/или учествује у раду тима за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања;
16) врши процењивање деце при упису у први разред и проверу спремности за превремени упис у школу;
17) учествује у структуирању одељења код Послодавца, на основу процењених индивидуалних карактеристика ученика;
18) обавља послове у вези са професионалном оријентацијом ученика, уз посебно уважавање индивидуалних снага и потреба за подршком;
19) креира и прилагођава инструменте процене како би дошао до релевантних података о ученицима, узимајући у обзир њихове специфичности у комуникацији, социјалној интеракцији, емоционалном и когнитивном развоју;
20) реализује сарадњу са центром за социјални рад и другим релевантним институцијама, локалном заједницом, стручним и струковним организацијама од значаја за успешан рад Послодавца;
21) иницира и учествује у истраживањима образовно-васпитне праксе на нивоу Послодавца;
22) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
23) стручно се усавршава;
24) обавља и друге послове по налогу директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Стручни сарадник – библиотекар
Члан 24.
Послове стручног сарадника-библиотекара обавља 0,5 извршилац.
Стручни сарадник – библиотекар
1) води пословање библиотеке,
2) планира, организује и учествује у изради и реализацији програма образовања и васпитања;
3) сарађује са наставницима и стручним сарадницима;
4) руководи у раду библиотечке секције;
5) ради на издавању књига, приручника, аудио и видео записа и нотних издања;
6) учествује у организовању и остваривању културне активности и јавне делатности
7) води фото, музичку, видео и другу архиву ;
8) сарађује са матичном библиотеком, стручним институцијама и друштвеним окружењем;
9) предлаже набавку књига, часописа, медијатечке и нототечке грађе, инвентарише, класификује, сигнира и каталогизује;
10) учествује у избору одобрених уџбеника са осталим члановима већа;
11) учествује у раду тимова и органа
12) води педагошку документацију и евиденцију;
13) учествује у изради прописаних докумената
14) прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
15) стручно се усавршава;
16) обавља и друге послове по налогу директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
2.3. Пратећи и помоћно-технички послови
2.3.1. Правни, кадровски и административни послови
Секретар
Члан 25.
Послове секретара Послодавца обавља 0,5 извршилац.
Секретар:
1) стара се о законитом раду Послодавца, указује директору и Школском одбору на неправилности у раду Послодавца;
2) обавља управне послове код Послодавца;
3) израђује опште и појединачне правне акте Послодавца;
4) обавља правне и друге послове за потребе Послодавца;
5) израђује уговоре које закључује Послодавац;
6) обавља правне послове у вези са статусним променама код Послодавца;
7) обавља правне послове у вези са уписом ученика и одраслих;
8) обавља правне послове у вези са јавним набавкама, у сарадњи са финансијском службом Послодавца;
9) пружа стручну помоћ у вези са избором Школског одбора Послодавца;
10) пружа стручну подршку и координира рад комисије за избор директора Послодавца;
11) прати законске и друге прописе и друге правне акте који су у вези са радом Послодавца и запосленим лицима и о томе информише органе Послодавца и запослене;
12) стручно се усавршава;
13) обавља и друге послове по налогу директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
2.3.2. Финансијски и рачуноводствени послови
Дипломирани економиста за финансијско – рачуноводствене послове
Члан 26.
Послове руководиоца финансијско- рачуноводствених послова код Послодавца обавља 0,5 извршилац.
Руководилац финансијско – рачуноводствених послова :
1) организује, руководи и прати извршење финансијских и рачуноводствених послова;
2) развија, дефинише и координира припрему финансијских планова и других општих и појединачних аката из области свог рада;
3) координира израду и припрему финансијских извештаја;
4) сарађује са органима контроле, омогућава увид у пословање, пружа потребна обавештења и поступа по примедбама у складу са важећим прописима;
5) доноси одлуке о начину реализације финансијских и рачуноводствених послова;
6) прати правне прописе и контролише спровођење законитости наменског и економичног трошења финансијских средстава;
7) контролише израду финансијских прегледа, анализа и извештаја;
8) пројектује приливе и одливе новчаних средстава;
9) координира у спровођењу начела једнообразности у вези са евидентирањем и извештавањем;
10) руководи припремом и израдом завршног рачуна;
11) контролише формирање документације за пренос новчаних средстава.
12) прати законске и друге прописе и друге правне акте који се односе на послове које обавља;
13) стручно се усавршава;
14) обавља и друге послове по налогу директора у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
2.3.3. Послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите
Домар/мајстор одржавања
Члан 27.
Послове домара/мајстора одржавања обавља 1 извршиоц.
Домар:
1) обавља прегледе објекта, врши контролу исправности инсталација, противпожарних система, уређаја, опреме, апарата и средстава;
2)обављамеханичарске/електричарске/водоинсталатерске/браварске/столарске/лимарске/ молерске/аутомеханичарске , послове ложача, као и друге радове одржавања и поправки;
3) припрема објекте, опрему и инсталације за рад;
4) обавештава надлежне службе о уоченим неправилностима у објекту или већим кваровима на системима и инсталацијама;
5) пушта опрему или постројења у оперативни рад и зауставља на крају оперативног рада или у случају поремећаја или квара;
6) прати параметре рада и подешава опрему и постројење;
7) рукује постројењима у котларници;
8) обавља редовне прегледе објеката, опреме, постројења и инсталација, према плану одржавања;
9) води евиденцију о кваровима и извршеним поправкама;
10) обавља и друге послове по налогу директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
2.3.4. Послови услужних делатности
Сервирка
Члан 28.
Послове сервирке код Послодавца обављају 0,45 извршиоца.
Сервирка:
1) припрема, сервира и послужује топле и хладне безалкохолне напитке;
2) одржава хигијену посуђа, прибора и уређаја;
3) преузима робу и води књиге задужења и раздужења робе;
4) води евиденције о требовању и утрошку робе;
5) обавља и друге послове по налогу директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
2.3.5. Остали послови подршке
Чистачица
Члан 29.
Послове чистачице код Послодавца обављају 4,55 извршилаца.
Чистачица:
1) одржава хигијену у просторијама и санитарним чворовима;
2) одржава чистоћу дворишта и износи смеће;
3) приjављуjе сва оштећења и кварове на инсталациjама и инвентару;
4) прати стање залиха потрошног материјала за потребе одржавања чистоће;
5) обавља и друге послове по налогу директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
3.Услови за избор директора
Члан 30.
За директора Послодавца може бити изабрано лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос код Послодавца, испуњава следеће услове:
Стручна спрема/ образовање | Високо образовање: – на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије), за наставника одговарајуће врсте школе, педагога или психолога; – на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године, за наставника одговарајуће врсте школе, педагога или психолога; изузетно: – на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем за наставника одговарајуће врсте школе –ако се на конкурс не пријави ниједан кандидат са одговарајућим образовањем. | ||
Додатна знања / испити/радно искуство/компетенције | – дозвола за рад наставника, васпитача и стручног сарадника (лиценца); – обука и положен испит за директора установе (лиценца); – осам, односно 10 година рада на пословима образовања и васпитања након стеченог одговарајућег образовања, зависно од степена стручне спреме, у складу са прописима којима се уређује област образовања и васпитања. | – знање рада на рачунару – знање страног језика, – професионални углед; – најмање осам односно 10 година радног искуства у образовању, од чега пет година на руководећим радним местима. |
4. Услови за пријем у радни однос код Послодавца
4.1. Општи услови за пријем у радни однос
Члан 31.
У радни однос код Послодавца може да буде примљено лице под условима прописаним законом, и то ако:
1) има одговарајуће образовање;
2) има психичку, физичку и здравствену способност за рад са децом и ученицима;
3) није осуђивано правноснажном пресудом за кривично дело за које је изречена безусловна казна затвора у трајању од најмање три месеца, као и за кривична дела насиље у породици, одузимање малолетног лица, запуштање и злостављање малолетног лица или родоскврнуће, за кривична дела примање или давање мита; за кривична дела из групе кривичних дела против полне слободе, против правног саобраћаја и против човечности и других добара заштићених међународним правом, без обзира на изречену кривичну санкцију, и за које није, у складу са законом, утврђено дискриминаторно понашање;
4) има држављанство Републике Србије;
5) зна српски језик и језик на којем остварује образовно-васпитни рад.
4.2. Услови за пријем у радни однос на радним местима у образовању и васпитању – наставно особље
Члан 32.
За обављање послова наставника разредне наставе, наставника у продуженом боравку и наставника предметне наставе у радни однос може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | Високо образовање: – на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије, мастер струковне студије); – на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године; изузетно: – на студијама првог степена (основне академске, односно струковне и специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем. |
Додатна знања / испити / радно искуство | – дозвола за рад – лиценца (осим за приправнике и лица са стеченим радним стажом која су с њима изједначена у погледу радноправног положаја). |
Члан 33.
За обављање послова стручног сарадника у радни однос може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема/ образовање | Високо образовање: – на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије, мастер струковне студије); – на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године. |
Додатна знања/испити / радно искуство | -дозвола за рад – лиценца (осим за приправнике и лица са стеченим радним стажом која су с њима изједначена у погледу радноправног положаја). |
Члан 34.
Ближи услови у погледу врсте и степена образовања наставника, стручног сарадника, прописани су подзаконским актом министра надлежног за послове образовања.
4.3. Услови за пријем у радни однос – пратећи и помоћно-технички послови
4.3.1. Правни, кадровски и административни послови
Члан 35.
За обављање послова секретара у радни однос може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | Високо образовање: – на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије), из области правних наука; – на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године, из области правних наука. |
Додатна знања / испити / радно искуство | – дозвола за рад секретара (лиценца за секретара) или положен стручни испит за секретара, правосудни или стручни испит за запослене у органима државне управе или државни стручни испит (осим за приправнике и лица са стеченим радним стажом која су с њима изједначена у погледу радноправног положаја). |
4.3.2. Финансијски и рачуноводствени послови
Члан 36.
За обављање послова дипломирани економиста за финансијско – рачуноводствене послове може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | Високо образовање: – на основним студијама у обиму од 240 ЕСПБ бодова, по пропису који уређује високо образовање почев од 10. септембра 2005. године; – на основним студајама у трајању од најмање четири године по пропису који је уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године; |
4.3.3. Послови инвестиционог и техничког одржавања, безбедности и заштите
Члан 37.
За обављање послова домара/мајстора одржавања може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | – средње образовање |
Додатна знања / испити / радно искуство | – положен стручни испити за рад са судовима под притиском (за послове руковања постројењем у котларници). |
4.3.4. Послови услужних делатности
Члан 38.
За обављање послова сервирке може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, испуњава и следеће услове:
Стручна спрема / образовање | – средње образовање ; изузетно: – основно образовање и радно искуство на тим пословима стечено до дана ступања на снагу Уредбе о Каталогу радних места у јавним службама и другим организацијама у јавном сектору. |
4.3.5. Остали послови подршке
Члан 39.
За обављање послова чистачице може бити примљено лице које, поред испуњености свих осталих услова за пријем у радни однос, има основно образовање.
ПОСЕБНЕ ОДРЕДБЕ О ЛИЦУ ЗА БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
Члан 40.
Директор актом у писаном облику одређује лице које обавља послове безбедности и здравља на раду (у даљем тексту: лице за безбедност и здравље на раду).
Лице за безбедност и здравље на раду мора имати положен стручни испит о практичној оспособљености, у складу са Законом о безбедности и здрављу на раду.
Лице за безбедност и здравље на раду дужно је да континуирано усавршава знања у области безбедности и здравља на раду
Члан 41.
Лице за безбедност и здравље на раду обавља послове у складу са Законом о безбедности и здрављу на раду, а нарочито:
1) спроводи поступак процене ризика;
2) врши контролу и даје савете Послодавцу у планирању, избору, коришћењу и одржавању средстава за рад, опасних материја и средстава и опреме за личну заштиту на раду;
3) учествује у опремању и уређивању радног места, ради обезбеђивања безбедних и здравих услова рада;
4) организује превентивна и периодична испитивања услова радне околине;
5) организује превентивне и периодичне прегледе и провере опреме за рад;
6) предлаже мере за побољшање услова рада, нарочито на радном месту са повећаним ризиком;
7) свакодневно прати и контролише примену мера за безбедност и здравље код Послодавца;
8) прати стање у вези са повредама на раду и професионалним обољењима, као и болестима у вези са радом, учествује у утврђивању њихових узрока и припрема извештаје са предлозима мера за њихово отклањање;
9) припрема и спроводи оспособљавање запослених за безбедан и здрав рад;
10) припрема упутства за безбедан рад и контролише њихову примену;
11) забрањује рад на радном месту или употребу средства за рад, у случају када утврди непосредну опасност по живот или здравље запосленог;
12) сарађује и координира рад са службом медицине рада по свим питањима у области безбедности и здравља на раду;
13) води евиденције у области безбедности и здравља на раду код послодавца.
Лице за безбедност и здравље на раду дужно је да у писаном облику извести Послодавца и представнике запослених за безбедност и здравље на раду о забрани рада из става 1. тачка 11) овог члана.
Ако Послодавац, и поред забране рада у смислу става 1. тачка 11) овог члана, наложи запосленом да настави рад, лице за безбедност и здравље на раду дужно је да о томе одмах извести надлежну инспекцију рада.
Члан 42.
Одлуком Министарства просвете , науке и технолошког развоја о увођењу различитих модела програма и активности у једносменској организацији рада основне школе у школској 2022/2023 години и решењем Министарства просвете , науке и технолошког развоја о пројекту обогаћен једносменски рад ОШ“Коста Стаменковић“ је у овиру школске 2022/2023 године одобрен Једносменски обогаћен рад – 90%.
ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 43.
Запослени који не испуњава услов за пријем у радни однос у погледу врсте и степена образовања, утврђен Правилником, а радни однос код Послодавца је засновао према условима утврђеним у акту који је важио до ступања на снагу Правилника, има право да настави рад код Послодавца, уколико то није супротно закону.
Члан 44.
Лице које не испуњава услов за пријем у радни однос у погледу врсте и степена образовања, утврђен у Правилнику, може бити примљено у радни однос код Послодавца под условом да има статус „затеченог запосленог“, у складу са законом.
Члан 45.
Даном ступања на снагу Правилника престаје да важи Правилник о организацији и систематизацији послова ОШ“Коста Стаменковић“, за 2021/2022 годину од 01.09.2021.године
Члан 46.
Правилник се сматра донетим и истиче се на огласну таблу Послодавца тек пошто Школски одбор на њега да сагласност.
Правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Послодавца.
Директор Послодавца
_____________________